Wat hebben Khloe Kardashian, Lady Gaga en Gisele Bündchen allemaal gemeen? 

Ze zweren allemaal bij Pilates om in vorm te blijven.

Pilates en lichaamsconditionering is nuttig om naast alle vormen van lichaamsbeweging te doen. Om het evenwicht in het hele lichaam te bereiken en overmatig gebruik van één spiergroep te voorkomen.

Vanwege de zachte aard van Pilates wordt de effectiviteit ervan als afslankpraktijk vaak over het hoofd gezien. Maar het draagt bij aan gewichtsverlies en verbrandt calorieën als je het regelmatig en intensief doet.

Afhankelijk van de intensiteit van de les verbrandt je bij Pilates ongeveer 300-400 calorieën. Ook helpt het bij de uitlijning en houding van je lichaam, het vermindert rugpijn, helpt je bij je balans, kracht en stabiliteit.

Hieronder de vijf belangrijkste redenen om Pilates te doen:

  1. Het versterken van je spieren.
    Pilates helpt de algehele spierprestaties in het lichaam te verbeteren. Met name het opbouwen van ‘interne kracht’ in je Core. Dit geeft meer controle en bewegingsgemak tijdens alle soorten oefeningen en in het dagelijks leven buiten de sportschool.
  2. Het creëren van langere, slankere spieren.
    Pilates verstevigt het hele lichaam en het creëren van spiermassa is een van de beste manieren om je calorieverbranding te verhogen wanneer je niet aan het sporten bent.
  3. Het verbeteren van je doorbloeding.
    Het beoefenen van fysieke conditioneringsoefeningen zoals Pilates zorgt voor een efficiëntere circulatie van zuurstof naar spieren en gemakkelijker verwijdering van gifstoffen tijdens aerobe oefeningen, die het lichaam ontgiften en ervoor zorgen dat je spieren langer meegaan.
  4. Het bevorderen van diepe en efficiënte ademhalingstechnieken
    Zuurstof is de beste vriend van je lichaam en Pilates helpt je het efficiënter te gebruiken door je te trainen om goed te ademen. Dit helpt ook om je stressniveau te verminderen.
  5. Het opbouwen van balans en flexibiliteit.
    Als je lenig wilt worden, heb je Pilates nodig. Naast het versterken van je spieren, helpen de bewegingen die je doet in de Pilates-lessen ze ook om ze te verlengen. Dat betekent dat je je tenen snel zult aanraken!

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *